22 Kasım 2011 Salı

Gereksiz Bir Yazı... But I needed to vent...

Canım. Aşkım. Hayatım. Ciğerim.
Aklınıza daha vıcık, avam kelime geliyor mu?
Geliyorsa hiç durmayın. Turkcell Reklam ve Halkla İlişkiler Departmanı'na ulaşın ve bu kelimelere ekletin. Ekletin ki şehrin billboardlarına yazsınlar!

Dikkat çekmemesi imkansız bu yazıların. Trafikte gözünüze giriyor zira. Dün sabah sporda da şahane bir müzik eşliğinde koşarken birden tökezledim, çünkü kulağımdan giren sesler önce beynime sonra mideme saplandı. Derhal radyo kanalını değiştirmeye çalıştım. Meğer Turkcell'in reklam müziği imiş... Uzun zamandır bu kadar iğrenç bir arabesk dinlememiştim!

Yeni trend bu. Avamı tavla (Bkz. Türkiye demografisi), paraları topla! En ufak bir kalite kaygısı gütmeden, yıllardır var olan imaj, duruş çizgisine bakmadan, nerede çokluk orada para diye düşünen insanlarla sarılı etrafımız. Oylar da böyle toplanıyor, paralar da... Türkiye de bu anlamda cennet! Hedef kitlenin genişliği açısından :)))

Turkcell yıllarca belli bir formatta giderdi. Son dönemde hizmet kalitesindeki düşüş, çalışanlarının yetersizliği, fiyatlarının yüksekliği, paket kakalamaca uğraşısı uzaktan uzağa dikkatimi çekiyordu. Ama artık kesin: Turkcell oldu bana Turkhell!

Nasıl sıkmadan anlatılır bilmem ama bir yerden de başlamalı lafa...

Şöyle ki:

Birkaç ay önce, yaptıkları bir hata nedeni ile bize yüklettikleri faturayı ve yine kendi hataları yüzünden ödettikleri gecikme zammını konu alan bir konuşma yapmıştık. "Kayıtlarında" durur. Özür dilediler, sözlü. "Madem sizin hatanız olduğunu kabul ediyor ve özür diliyorsunuz, e bari gecikme zammını almayın" dediğimde. "Mümkün değil, çünkü bu durum kişisel!" dediler.  Yani dava aç kazanırsın hikayesi. Ben bu filmi daha önce gördüğüm için benden ırak cehenneme direk diyerek konuyu kapatmıştım. Durum "kurumsal" olsa n'olurdu hala bilmiyorum :D

Geçtiğimiz aylarda yaptığım yurt dışı seyahatlerim öncesinde Turkhell paketlerinden çeşitli kombinasyonlar yapıp almıştım. Peşin peşin ödedim ki minimal muhatap olayım istedim... Ama ne mümkün...
Paketleriniz bittiğinde bilgilendirme mesajı gelecek dediler. Ne hoş! Ben buna güvenmeyip, yurtdışlarından Turkcell'i arayıp "paketler"in durumlarını da kontrol ettim. Henüz bitmedi efendim, mesaj yok efendim vs... teyitleri ile konuşmaya, yazışmaya devam ettim.

Faturam geldi. Paket + Kazık şeklinde...

Üşenmedim. Aradım "532"i. Pratikleştirmişler cehenneme girişi. Çok numara çevirmeden sadece 3 rakam ile ulaşıyorsunuz Turkhell'e!
Jet-lag'i avantaja dönüştürüp, uykumun koşarak benden kaçtığı sabah 02:00'i seçtim aramak için. Dakikalarca sinir zıplatıcı Turkcell cıngılını yüzlerce saniye dinletmesinler diye.
37 dakikalık bir görüşme sonunda ben şunu anlatabildim (sanıyorum): " Bana uyarı mesajı gelmedi paketlerin bittiğine dair. Siz de kontrol  ve teyid eder misiniz lütfen?". Kontrol ve teyid edildi ki öyle bir meaj gönderilmemiş. Turkcell diye sevinerek işe başladıkları Turkhell'in "kibarcık" konuşmalı, iş bitiremez tele-gençlerinden bu sefer karşıma tüm samimiyetiyle yardım etmeye çalışan bir istisnası çıktı. Yoksa zaten 37 dakikamı, kazığa ek olarak Turkcell'e vermezdim...
Bir form doldurdu benim adıma, kendi insiyatifi ile. Bir elemanımızın hatalı bilgilendirmesi olmuş gibi duruyor dedi. "Elemana zarar gelmesin, telafisi mümkünse devam edelim" dedim. Daha önce Turkcell'in bu tarz bir geri dönüşüne şahit olmadığımı belirterek... "Elbette telafi edilir, bu şeklide bilgilendirme yapılmamışsa" dedi (Dediğim gibi insiyatifli ve iyi niyetli bir genç; ne işi varsa Turkcell'de!). Ayrıca, bir dipnot ekledi. Bilgilendirme paket süresi dolduğunda gönderilir dedi. Yani ayın birinde aldığınızı bildiğiniz aylık bir paket için, diğer ayın birinde "paket süresi dolmuştur" diye mesaj gönderiyorlarmış. Allah razı olsun! Ne hizmet! Amma ve lakin paketi satarken açıklama bu şekilde yapılmıyor tabii ki. Kendinizi güvende hissediyorsunuz nasıl olsa uyarı gelecek diye, lak lak konuşur ve Turkcell kontörü şakır şakır dönerken... Neyse... Yılmaz ve iyi niyetli Turkcell genci, "72 saat içinde size geri dönülecek" dedi.
Ertesi gün döndüler ( bu laf da ayrı bir yazı konusu ya, neyse...Dönmek... Iyyy.... ) Mesaj şeklinde dönüş... "FATURANIZI İNCELEDİK. ÜCRETLENDİRME DOĞRUDUR." diyorlar... Bir de "GÜVENİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ" demişler. Soru ne, cevap ne!? Talep ne, niyet ne?! Teşekkür niye?! Güven kime!? Allah Aşkına!!! Şizofreni gibi... Ya da Fellini filmi... Ya da bir test. Sinir testi...

Ben cennetin de cehennemin de yeryüzünde yaşandığına inanırım. Günahımı, sevabımı bilmem ama kendimi cehennemde hissettiğim çok an yoktur. "Cehennem" dedirten durumlardan biri, iletişimsizliğin sürgit olduğu durumlardır. Garanti Bankası öyle hissetiriyordu; kendimi oradan söktürdüm. Turkcell de aynı şekilde hissettiriyor şimdi... Elemanlara "Güzel konuş, "kibarcık" ol ama istediğin gibi saçmala, oyala, yeter ki birşey sat, yeter ki sat. Ne satarsan sat! Müşteri kaçırma, tut" eğitimi verirken, sorun odaklı olmalarına özellikle izin verilmediği hissine kapılıyorum. Elektronik iletişimde iddialı olan bir kurumun, kişisel iletişimde bu kadar da başarısız olabilmesi ne paradoks Yarabbim! Hayat paylaşınça güzelmiş! Hıh! Buna paylaşma denmez düdükler; "cepten rızam dışında para almak" denir. Hayat size güzel- şimdilik!

Bu kurumla ilgili adli potansiyelli konularım çok. İlgilenmek ve bu yoldan iyi para kazanmak isteyen varsa bana ulaşsın. Vekalet ve done vereyim. Kazandıklarını onlara bağışlayacağım. Zira benim enerjim ve zamanım yok. Hukuk mücadelesi kotamı doldurdum yıllar önce. Allah düşürmesin bir daha...

Ayıp ayıp diyorum. Başka da birşey demiyorum :))

Turkcell için Billboard önerilerim de şöyle:
- Önce kazıkla, sonra açıkla!
- Yersen...
- Turkcell'den Turkhell'e... İstanbul Film Festivali'nde!
- Konuşsan da konuşmasan da... Hep Faturanda!
- Aptal ederim, fıtık ederim; üzerine faturayı da sana keserim!

Ufff... Daha çıkar bir sürü de... Ne gerek var...
İşte böyle.

1 yorum:

  1. I think that is one of the such a lot vital info for me. And i'm satisfied reading your article. However wanna observation on few common issues, The site taste is wonderful, the articles is truly nice : D. Just right activity, cheers

    my blog post :: cellulite treatment cream

    YanıtlaSil